יישור שיניים ללא גשר

במרפאת השיניים של ד”ר שרי שטיימן, אחת האורתודנטיות המובילות בתחום, מוצע גם יישור שיניים ללא גשר. בימים עברו, הליך היישור היה מורכב ומסובך, אנשים נאלצו להלך עם גשר עשוי ממתכת בפיהם, בהחלט אין מדובר כאן במראה שיניים אסתטי. אולם, מאז זרמו הרבה מים בנהר, וכיום יישור שיניים ללא גשר הוא בין הפתרונות המתקדמים ביותר. והחיוך? פשוט מושלם!

ד"ר שרי שטיימן
ד"ר שרי שטיימן

אורתודונטית מומחית, מוסמכת לטיפולי יישור שיניים במגוון שיטות מתקדמות, לילדים ולמבוגרים.

יישור שיניים ללא גשר
תוכן עניינים

יישור שיניים הוא תחום מתמחה ברפואת שיניים המתמקד באבחון, מניעה ותיקון אי סדירות בשיניים ובפנים. בעוד שגשר הוא שימוש נפוץ ויעיל בטיפול יישור שיניים, התקדמות הטכנולוגיה סללה את הדרך לשיטות חלופיות המאפשרות לאנשים להשיג חיוך ישר יותר ללא צורך בגשר מסורתי.

חידוש בולט אחד הוא טיפול הקשתיות השקופות, שצבר פופולריות בשנים האחרונות. קשתיות שקופות אלה הן כמעט בלתי נראות, מדובר בפלטות לשיניים שמותאמות אישית וצמודות היטב לשיניים. הפלטות מיישרות את השיניים בעדינות לאורך זמן. גישה דיסקרטית זו ליישור שיניים פונה לאנשים שחוששים מהמראה של גשר מסורתי בשיניים. הקשתיות השקופות ניתנות להסרה, מה שמקל על המטופלים לשמור על היגיינת הפה וליהנות מהמאכלים האהובים עליהם ללא הגבלות.

החידושים ביישור שיניים מתרחבים מעבר לחומרה וכוללים טכנולוגיות דיגיטליות. עיצוב בעזרת מחשב והדפסה תלת מימדית מאפשרים תכנון טיפול מדויק ויצירת מכשירים מותאמים אישית, תוך אופטימיזציה של יעילות ונוחות של הטיפול האורתודונטי.

בעוד הגשר המסורתי נותר כשיטה מהימנה ליישור שיניים, חלופות אלו מציעות לאנשים אפשרויות רבות יותר בכל הנוגע להשגת חיוך יפה ומיושר כהלכה. ההתקדמות ביישור שיניים ללא גשר ממשיכה להעצים אנשים לעבור טיפול יישור שיניים בקלות, נוחות ואסתטיקה רבה יותר.

להתייעצות

למי מתאים יישור שיניים ללא גשר?

יישור שיניים ללא גשר מתאים במיוחד למטופלים מבוגרים אשר מעוניינים ליישר את השיניים מבלי שהדבר יפגע במראה האסתטי שלהם. רק המטופל עצמו מודע לכך שהוא עבר יישור שיניים ללא גשר בעוד אנשים אחרים כלל לא יוכלו להבחין בכך. יישור בשיטה זו איננו מתאים למטופלים להם בעיות בחניכיים וכאלה שלא שומרים על תנאי היגיינה מינימליים. למעשה, יישור שיניים ללא גשר מתאים ללא מעט אנשים, אולם, עוד טרם פעולת היישור יש להכין את הפה, לבדוק את מצב השיניים של המטופל, ורק אז להחליט באם שיטת יישור שיניים ללא גשר מתאימה לו.

 

קשתיות שקופות כגון אינויזליין, הן בחירה מצוינת עבור אנשים המעוניינים בפתרון אורתודונטי כמעט בלתי נראה. קשתיות אלה ניתנות להסרה, ומאפשרות למשתמשים לשמור על היגיינת הפה בקלות וליהנות מהמאכלים האהובים עליהם ללא ההגבלות הקשורות לגשר מסורתי. זה הופך אותן לאטרקטיביות במיוחד עבור מבוגרים ואנשי מקצוע המעדיפים גישה דיסקרטית לטיפול אורתודונטי.

 

טיפול יישור שיניים שקוף מתאים גם למטופלים עם צורך ביישור שיניים קל עד בינוני. הקשתיות השקופות למשל, עובדות היטב במקרים הכרוכים בבעיות כמו צפיפות, מרווחים, נשיכות יתר ובליטה של השיניים. חלופות אלו מציעות אפשרות נוחה ואסתטית יותר עבור אנשים עם צרכים אורתודונטיים פחות מורכבים.

 

בנוסף, אפשרויות יישור שיניים ללא גשר יכולות להיות מושכות לספורטאים ולאנשים העוסקים בספורט מגע, מכיוון שהן מבטלות את הסיכון לפציעות פה הקשורות לקוביות המתכת שבגשר מסורתי. הגמישות והנוחות של השתיות הנשלפות הופכות אותם לבחירה אידיאלית עבור בעלי אורח חיים פעיל.

למי מתאים יישור שיניים ללא גשר?​

כיצד מתבצע הטיפול?

יישור שיניים ללא גשר נעשה באמצעות קשתיות שקופות. רבים מעדיפים את שיטת יישור שיניים זו מכיוון שהמטופל יוכל להסיר את הקשתיות מפיו וגם להלבישן מחדש, וכדאי לעשות זאת רק על פי המלצת רופא השיניים. בדרך זו, קל יותר לשמור על היגיינת הפה, ניתן לעשות שימוש בחוטים דנטליים ואביזרי ניקוי אחרים ובסופו של דבר הפה נותר עד כמה שיותר נקי.

 

טיפול אורתודונטי ללא גשר כולל בדרך כלל טכניקות מתקדמות וטכנולוגיות חדשניות לתיקון אי יישור שיניים באופן דיסקרטי. אחת האפשרויות הפופולריות היא טיפול מיישר שקוף, כגון אינויזליין. התהליך מתחיל בבדיקה יסודית הכוללת תצלומי תמונות דיגיטליות או סריקות תלת ממדיות של שיני המטופל. באמצעות מידע מפורט זה, נוצרת סדרה מותאמת אישית של מיישרים שקופים.

 

המטופל לובש כל סט של מיישרים במשך כשבועיים, ומעביר בהדרגה את השיניים למצב הרצוי. מיישרים אלה ניתנים להסרה, מה שהופך אותם נוחים לשגרת היגיינת הפה ומאפשרים לאנשים לאכול ללא הגבלות. בדיקות סדירות אצל האורתודנט עוקבות אחר ההתקדמות, ומתבצעות התאמות בתכנית הטיפול לפי הצורך.

איך מתבצע הטיפול

יישור בשיטת אינויזליין

זוהי שיטת יישור פופולארית למדיי, כך ניתן ליישר את השיניים מבלי שאף אחד יבחין בכך. בתחילת ההליך, תבוצע הדמיה באמצעות המחשב, כך שהמטופל יהיה מודע לכל ההליך ולתוצאות הצפויות. את הגשר ניתן להסיר בכל עת נתונה והמטופלים יוכלו לאכול ולשתות חופשי וללא שום הגבלה. והיה ובחרתם בשיטה זו, יש לוודא כי רופא השיניים עבר הכשרה נדרשת שלאחריה קיבל תעודה.

 

אינויזליין היא שיטת יישור שיניים פופולרית, מיועדת ליישור שיניים באופן דיסקרטי ויעיל באמצעות סדרה של מיישרים שקופים. התהליך מתחיל בבדיקה מקיפה הכוללת סריקות דיגיטליות או טביעות של שיניו של המטופל בתוך חומר שיוצר תבנית למודל. תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת של תכנון בעזרת מחשב, פותחה תוכנית טיפול מותאמת אישית כדי לטפל באי-יישור ספציפי.

 

המטופל מקבל סט של מיישרים ברורים וניתנים להסרה, שכל אחד מהם נלבש במשך כשבועיים לפני שהוא מתקדם לשלב הבא בסדרה. מיישרים אלה מזיזים בעדינות ובהדרגה את השיניים למצבים הרצויים. מיישרים של אינויזליין עשויים מחומר חלק, נוח ושקוף, מה שהופך אותם כלמעט בלתי נראים בעת ענידה.

 

אחד היתרונות המרכזיים של שיטת אינויזליין היא הגמישות שלה. מטופלים יכולים להסיר את המיישרים לצורך אכילה, צחצוח ושימוש בחוט דנטלי, להבטיח היגיינת פה מיטבית והפחתת הגבלות תזונתיות הקשורות גשר. בדיקות סדירות אצל האורתודנט עוקבות אחר ההתקדמות, ומתבצעות התאמות בתכנית הטיפול לפי הצורך.

 

שיטת אינויזליין מתאימה במיוחד לאנשים עם בעיות אורתודונטיות קלות עד בינוניות, ומציעה אלטרנטיבה דיסקרטית ונוחה לפלטה מסורתית. הצלחתו טמונה בדיוק בתכנון הטיפול הדיגיטלי ובתנועה הדרגתית ומבוקרת של שיניים להשגת חיוך ישר ואסתטי יותר.

שיטת אינויזליין

רופאים אורתודנטים

ישנם רופאי שיניים העוסקים ומתמחים בתחום האורתודנטיה. תחום זה נוגע למבנה הלסת ולמבנה השיניים. טיפולי אורתודנטיה נועדו לא רק לשם האסתטיקה, הם תורמים רבות לבריאות השיניים והפה. רופאי שיניים העוסקים בתחום אורתודנטיה לילדים או אורתודנטיה למבוגרים, התמחו במהלך תקופת הלימודים בתחום יישור שיניים, ולכן לא כל רופא שיניים מוסמך לעסוק בתחום זה. ישנן מגוון בעיות אורתודנטיות והן נובעות משלל סיבות. לעיתים הרקע הוא גנטי כמו במקרים בהם למטופל לסת תחתונה בולטת, רווחים בין השיניים ואף קיימים אנשים להם שיניים צפופות מידי.

בכל הנוגע לתחום אורתודנטיה לילדים, בעיות אורתודנטיות יכולות לצוץ בשל נשירת שיני החלב מוקדם או מאוחר מידי, ישנם ילדים המורגלים למצוץ אצבע, לנשום דרך הפה, ולעיתים הבעיות הללו צצות עקב תזונה שאיננה נאותה. בעת שאתם פונים אל רופא שיניים שהוא גם אורתודנט, יהיה עליו בראש ובראשונה לאבחן את הבעיה ממנה סובל המטופל, וכמו כן הוא יצטרך לאתר את הסיבות שגרמו לבעיה להופיע. באמצעות לחץ עדין על שיני המטופל, יהיה ניתן להזיז אותן על מנת שימוקמו היכן שצריך. כמו כן, על מנת לפתור את הבעיה, על הרופא לדעת במדויק באיזה מכשור רפואי עליו לעשות שימוש.

האם איחרתם את הרכבת?

נהוג לחשוב כי רופאים אורתודנטים מטפלים במיוחד בילדים, אולם אין אמת בדבר. לא מעט מבוגרים נדרשים לטיפולים אורתודנטים כאלה ואחרים. גם אם ההורים שלכם לא זיהו בעת ילדותכם כי אתם סובלים מבעיה אורתודנטית, אף פעם לא מאוחר להתחיל בטיפולים, כל זאת על מנת שהשיניים יראו אסתטיות יותר ובכדי לשמור על בריאות הפה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Telegram
Print
לתיאום בדיקה וייעוץ עם מומחה
קבעו תור עכשיו
התחילו שיחת ווטסאפ
צריכים עזרה ?
שלום :)
נשמח לעזור גם בווטסאפ